kapat

11.05.1999
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
S u p e r o n l i n e
Magazin
I H Y
Sofra
L E I T Z
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
Hazırlayanlar
Sabah Künye
E-Posta

1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 1999
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Devler kartlarını açtı
Koç'un Migros Club Card'ından sonra Sabancı da CarrefourSa Card'ı çıkardı. Migros'un geçen yıl 250 bin liradan sattığı kartı CarrefourSa ücretsiz dağıtıyor

Esen PİŞİRİCİ

Seçenekleri arttıkça değerlenen müşteriyi, markaya bağlamanın yolu karttan geçiyor. Limitleri taksit ödendikçe yükselen, vadesiz üç taksitte ödeme sağlayıp, yüzlerce mağaza ve markayı temsil eden kartlar, harcama iştahını da artırıyor. Bu kartlar, kredi kartının tam olarak yakalayamadığı grubu da yakalıyor. Türkiye'deki geçmişi birkaç yıl öncesine dayanan mağaza kartları, cüzdanlara sığmayacak kadar arttı, bu arada hipermarket zincirleri de modaya uyarak, domatesi, patatesi kart avantajıyla satar oldu. Migros'un geçtiğimiz yıl çıkardığı ve marka bağımlısı müşteri yaratmayı amaçladığı Migros Club Card'ında üye sayısı 1.5 milyon oldu. Migros, kartları 250 bin lira fiyatla satarken CarrefourSa Nisan ayından itibaren, isteyen herkese ücretsiz kart dağıtarak "kartlı rekabet"e katıldı.

Gima ve Beğendik de kart modasına uyan hipermarket zincirlerinden. Gima'nın Süper Card'ı döneme özgü indirimlerden faydalanma olanağı sağlarken her 10 milyon liralık alışverişe çekiliş numarası vererek otomobil ve tatil kazandırıyor. Gima'nın yaklaşık 700 bin kartlı müşterisi var. İş Bankası'nın master kartı Beğendik'te mağaza kartı olarak geçiyor. Bu kart, markette düzenlenen kampanyalardan faydalanmayı ve gıda-temizlik ürünleri dışında taksitli alışverişi sağlıyor. Ordu Yardımlaşma Kurumu'na bağlı Ordu Pazarları(OYPA)'nda da kart hazırlıkları var. OYPA, şu anda Esbank işbirliği ile gıda-temizlik dışındaki ürünlerde 1 peşin 3 eşit taksitte alışveriş olanağı sunarken, kendi kartını çıkarmak için araştırmalarını sürdürüyor.

Migros'da Migros Club'ın üye sayısı 1.5 milyon oldu. Migros'un kartı, yıldızlı ürünlerde indirim sağlarken, bir ay boyunca yapılan her 10 milyonluk alışverişe otomobil ve tatil için bir çekiliş hakkı veriliyor. Belli markalardan en çok alan 500 kişi de 10'ar milyonluk çek kazanıyor. Migros Card 1999 içinde uygulamayı da geliştiriyor. Tüm Türkiye'deki müşterilerinin her alışverişini mal bazında izleyebilen ve bu bilgileri network üzerinden ana merkezde toplayarak değerlendiren Migros, çok harcayan müşteriler için "kişiye özel kampanya"lar, çok satan markalar için de "jestler" yapacak. Ayrıca Migros Club kart 1999'dan itibaren tüm özellikleri yanında isteyen müşterilere dünyanın her yerinde geçerli kredi kartı olarak da sunulacak.

Sürprizler sırada
CarrefourSa'nın kartı da Nisan ayında piyasaya çıktı. Broşürlerle fonksiyonları duyurulan CarrefourSa Card, her dönemde belirlenecek yeni ürünlerde yüzde 10-15 arasında indirim sağlıyor. CarrefourSa yetkilileri, "Bizim kartımız Migros'unkinden daha farklı. Önümüzdeki günlerde yeni marifetlerini de duyuracağız" açıklamasını yaparak "sürprizleri bekleyin" diyorlar.

Tüketici kuşatıldı
MaĞazalarla bankalar arasındaki sinerjinin ortaya çıkardığı yeni "plastik para"lar, tıpkı geçmişte moda olan mağaza kartları gibi dünyayı işgal etmeye hazırlanıyor. Talebin daraldığı ekonomik kriz döneminde durgunluğu aşmanın yolu olarak peş peşe çıkan kartlar artık cüzdanlara da sığmaz oldu.

Bankacılar bu gelişmeyi, "Bugünün koşullarında kredi kartı limitleri çok artırılamadığı için bu tür yollara gidiliyor" şeklinde yorumlarken; mağaza sahipleri, "Kurumsal bankacılıktaki kârlar bitti, böyle olunca tüketici hatırlandı. Tüketici finansmanı ciddi bir rekabet kaynağı haline geldi" değerlendirmesini yapıyorlar.


Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır