kapat

CUMARTESİ 12 EYLÜL 1998

Doğuş gazozun kapağını açtı

Doğuş Holding halka açılma hazırlıkları yapan Erbak Uludağ şirketinin yüzde 30'unu alarak meşrubat sektörüne adım attı. Türkiye'nin en büyük gıda sektöründeki kuruluşlarına bir halka daha ekledi.

Temelleri 1930'larda atılan Uludağ Gazozu'nun yüzde 30'unu Doğuş Grubu satın aldı. "Söndür ateşini" sloganıyla 1998'de büyük çıkış yapan ve "Colacı gençleri gazozcu yapmak" için kolları sıvayan Erbak Uludağ şirketinin hedefi, alkolsüz içecek pazarında bir numara olmak. Coca Cola ve Pepsi gibi çok uluslu devlerin hakim olduğu Türkiye pazarında, uzun yıllardır varlığını sürdüren Uludağ Gazozu, en büyük yerel meşrubat markası olarak biliniyor.

Uludağ Gazozu'nun formülünü bulan Bursalı Mehmet Hakkı Erbak'ın torununun oğlu ve Erbak Uludağ Yönetim Kurulu Üyesi Ömer Kızıl, "Uludağ'ın yüzde 30'unu halka açacaktık. İşlemlerin yapılabilmesi için Doğuş Grubu'na ait Körfez Yatırım'a başvurmuştuk. Bize hoş bir ortaklık teklifiyle geldiler. Halka açılacağımıza, böyle bir ortaklık kurduk" diyor.

Bir numaralı gazoz olacağız

Kızıl, Doğuş ile ortaklığın şirketin önünü daha da açacağını söylüyor. Şu anda gazoz pazarında yüzde 16'lık pazar payı ile Fruko ve Sprite'ın ardından üçüncü sırada yer aldıklarını belirten Kızıl, "Geçtiğimiz yıl, bir önceki yıla göre satışımız yüzde 56 oranında arttı. Pazarın lideri olmamız hiç de uzak değil" diye konuşuyor.

Kızıl, geçtiğimiz yıl 30 milyon dolar ciro yaptıklarını ve Amerika'dan Hollanda'ya, Avusturalya'dan Türk Cumhuriyetleri'ne kadar pekçok ülkede Uludağ gazozu satıldığını belirterek, yeni stratejilerini şöyle özetledi:

"1998 için yaklaşık 1 milyon dolarlık reklam bütçesi oluşturmuştuk. Tanıtım kampanyamızı ağırlıklı olarak sürdüreceğiz. Son olarak 0.25 litrelik yeni ambalajı piyasaya sunmuştuk. Sloganımız `söndür ateşini' idi. Şimdiki sloganımız, döndür kapağını, söndür ateşini."

Doğuş, gıdada iddialı

İnşaattan turizme, enerjiden otomotive kadar 45 ayrı şirketi bünyesinde bulunduran, finans şirketleri ve iştirakler hariç geçtiğimiz yıl 75 milyon dolar ciro yapan ve 10 bin çalışanı ile Türkiye'nin en büyük gruplarından olan Doğuş'un hedefi ise, "ilk kez adım attığı meşrubat sektöründe de büyümek ve bu ortaklıkla gıdadaki yerini daha da sağlamlaştırmak."

Gıda sektörüne Filiz makarna ile adım atan, ardından Barilla, Uno ve Done'u bünyesine katan Doğuş Grubu, son olarak Amerikalı Lamb Weston ile ortak bir patates fabrikası kurmuştu.

Gıda sektöründe dünya markalarıyla başlattıkları ortaklığı bir Türk markası ile sürdürdüklerini belirten Doğuş Holding Gıda Grubu Başkanı Süleyman Tuğtekin, "Bir marka var. Bir dağıtım ağı var. Bunlar bizim için çok büyük avantajlar. Bizim de sahibi olduğumuz markalar ve dağıtım kanallarımız var. Yani hedef kitlemiz aynı. Bu özellikleri birleştirdiğimiz zaman çok daha güçlenmiş olacağız" diye konuştu.


© COPYRIGHT 1998 MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. (Her hakkı saklıdır)
Yorum ve önerileriniz için: editor@sabah.com.tr